Plan dnia
Rola nauczyciela nie powinna opierać się na narzucaniu sztywnych zasad, które nijak mają się do potrzeb i możliwości dzieci. Jednak odpowiednio rozplanowany dzień pozwala maluchom nauczyć się pewnych rytuałów, organizacji i zapewnia poczucie stabilizacji. Dlatego w naszym żłóbku mamy swój „codzienny rozkład jazdy”, w którym uwzględniamy zarówno stałe, niezmienne punkty, jak i całkowicie nowe pomysły na naukę i zabawę.
Planując zajęcia zawsze bierzemy pod uwagę indywidualny rozwój i zainteresowania każdego z uczestników zajęć. Dziecko najlepiej uczy się poprzez działanie, pracując w swoim tempie. Poznaje świat angażując wszystkie zmysły, dlatego możemy zaoferować podopiecznym szereg zajęć mocno stymulujących do podejmowania interakcji z grupą oraz opiekunami.
Jak wyglądają nasze zajęcia?
Mamy nauczyć Twoje dziecko przystosowania do codzienności, dlatego nasz plan dnia zawiera takie elementy jak:
- zajęcia dydaktyczne (zależne od harmonogramu tygodniowego i miesięcznego),
- zajęcia ruchowe (taniec, gimnastyka),
- zajęcia artystyczne (bajkoterapia, zajęcia rytmiczno-taneczne, sensoplastyka, teatrzyki i inne),
- spacery tematyczne i zabawa na terenie żłobka (plac zabaw, place sensoryczne),
- leżakowanie (opiekunki pomagają dzieciom zasnąć, głaszcząc je po włosach, kołysząc w razie potrzeby, kiedy dzieci zasną w sali czuwa nad nimi opiekun),
- zrównoważone posiłki (śniadanie, przekąski, obiad i podwieczorek),
- czynności pielęgnacyjno-higieniczne (nauka załatwiania się do nocnika, zmiana pieluszki).
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących programu dziennego, zapraszamy do kontaktu.
Żłobek Żółwik - Ramowy plan dnia | |
06:30 – 08:15 | Przyjmowanie dzieci/Indywidualny kontakt z rodzicami To czas na spokojną aklimatyzację, przywitanie się Swobodne zabawy indywidualne i grupowe |
08:15 – 08:30 | Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: mycie rączek i twarzy, według potrzeb: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety. Przygotowanie do śniadania: zakładanie śliniaków. |
08:30 | Śniadanie: samodzielne spożywanie posiłku, pomoc przy spożywaniu posiłku. Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: mycie rączek i twarzy, według potrzeb: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety. |
09:00-10:00 | Zorganizowane zajęcia zależne od harmonogramu tygodniowego i miesięcznego: Zajęcia dydaktyczne, aktywności plastyczne, ruchowe, muzyczne, taneczne, spacery, Zajęcia dodatkowe (bajkoterapia, zajęcia rytmiczno-taneczne, sensoplastyka), teatrzyki, organizowane przez żłobek bale i wydarzenia tematyczne. |
09:30 | II Śniadanie - przekąska (owoc, ciasto): samodzielne spożywanie posiłku, pomoc przy spożywaniu posiłku. Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: mycie rączek i twarzy, według potrzeb: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety. |
10:15-10:30 | Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety, mycie rączek i twarzy. Przygotowanie do obiadu: zakładanie śliniaków. |
10:30 | Obiad - drugie danie: samodzielne spożywanie posiłku, pomoc przy spożywaniu posiłku. Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: mycie rączek i twarzy, według potrzeb: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety. |
11:00-13:00 | Wyciszenie, przygotowanie do snu, leżakowanie, sen: opiekunki pomagają dzieciom zasnąć, głaszcząc je po włosach, kołysząc w razie potrzeby, kiedy dzieci zasną w sali czuwa nad nimi opiekun. |
13:00-13:30 | Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety, mycie rączek i twarzy. Przygotowanie do obiadu: zakładanie śliniaków. |
13:30 | Obiad (zupa) + podwieczorek: samodzielne spożywanie posiłku, pomoc przy spożywaniu posiłku. Czynności pielęgnacyjno-higieniczne: mycie rączek i twarzy, według potrzeb: zmiana pieluszki, korzystanie z nocnika/toalety. |
13:50-17:00 | Rozchodzenie się dzieci/Indywidualny kontakt z rodzicami Swobodne zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, aktywności ruchowe, muzyczno-taneczne, czytanie/oglądanie książek. |